دفتر دارای دو معاون، 5 گروه و 21 نفر کارشناس است. این دفتر تمامی فرآیندهای عمومی ستاد سازمان و اختصاصی کل سازمان را برقرار و پشتیبانی میکند. این فرآیندها در قالب 8 خدمت شناسنامهدار اصلی و 8 زیر خدمت و بالغ بر 65 فرآیند تخصصی سازمان دستهبندی میشوند.
عملکرد دفتر
برنامههای تحولی
براساس بازخوردهای دریافت شده از جامعه خدمت گیرندگان و همچنین بررسی نیازهای سازمان و تکنولوژی روز، دو برنامه تحولی در این دفتر در نظر گرفته شده است.
معرفی: بستری جامع و تعاملی فی مابین نقش آفرینان حوزه مهارت آموزی برای تسریع و تسهیل در دریافت و ارائه خدمات با بهرهگیری از تکنولوژی روز.
اقدامات: تحلیل نیازها و باز طراحی تمامی فرآیندهای اختصاصی سازمان، انتخاب پیمانکاران و نظارت بر تولید پلتفرم مهارت آموزی، توانمندسازی نیروی انسانی، استقرار و بهرهبرداری، پشتیبانی
محدودیتها: عدم تامین اعتبار بعد از گذشت 8 ماه از سال، علی رغم ارائه طرح و تصویب جدول هزینه کرد اعتبار با هماهنگی فی ما بین دفتر و سازمان برنامه و بودجه
معرفی: ایجاد ساز و کار لازم برای تقویت ساختار و نیروی انسانی در بخش فناوریهای نوین آموزشی، با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات از طریق برنامهریزی، نظارت و ارزیابی مستمر.
اقدامات: نقشه راه (تدوین شده است)، طراحی برنامههای عملیاتی (کلیات برنامه ها استخراج شده است)، ایجاد مرکز، جاریسازی برنامهها، نظارت و ارزیابی.
محدودیتها:
1- ایجاد ساختار و تشکیلات مرکز مهارت آموزی تلفیقی الکترونیکی،
2- عدم تامین اعتبار بعد از گذشت 8 ماه از سال، علی رغم ارائه طرح و تصویب جدول هزینه کرد اعتبار با هماهنگی فی ما بین دفتر و سازمان برنامه و بودجه
در مجموع برای سال 1400 برای انجام دو طرح فوق 17 میلیارد تومان اعتبار در سازمان برنامه و بودجه تصویب شده است. لازم بذکر است که برنامه اول از جمله زیرساختهای اصلی انجام برنامه دوم است.