شعار سال
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403

شرح وظایف گروه های دفتر توسعه فناوری های نوین آموزشی و امنیت مجازی

 

گروه سیستم ها و پشتیبانی سامانه ها 

 

  • تجزیه و تحلیل نیازهای نرم افزاری سازمان
  • مستند سازی سامانه های موجود
  • انجام وظایف محوله در اسناد سرویس سازمان
  • طراحی اولیه زیر سیستم ها، اجرا و پیاده سازی زیر سیستم ها
  • شناسایی و توسعه روشهای جدید  
  • کشف و درک فرصت های بکارگیری فناوری اطلاعات و تبدیل آنها به سامانه ها و خدمات
  • تعیین و پیشنهاد استانداردها و روشهای مهندسی نرم افزار در پروژه ها  بر اساس استانداردهای جهانی و ملی
  • راهنمایی و مکاتبات، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی،
  • شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون  و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.

 

گروه زیر ساخت و امنیت شبکه

 

  • عضو نمودن کاربرها در دامین و تعریف مجوز دسترسی ها، تخصیص پهنای باند و حفظ پایداری شبکه
  • توسعه و نگهداری زیر ساخت شبکه داخلی
  • مستندسازی ساختار و اطلاعات شبکه ها  
  • راه اندازی و استفاده از بسترهای بی سیم و فیبر نوری
  • راه اندازی و استفاده از MPLS
  • راه اندازی و استفاده از اینترانت
  • نگهداری لینک های ارتباطی اینترنت، اینترانت و MPLS
  • پیکر بندی و نگهداری از روترها، پیکر بندی  و نگهداری از سوییچ ها
  • پیکر بندی و نگهداری از تجهیزات بی سیم، تنظیم سرورها برای ایمن سازی آنها
  • حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور، رطوبت و عبور و مرور،تنظیم سرورها برای ایمن سازی آنها
  • پیکر بندی سویچ ها از لحاظ ایمنی
  • رصد نرم افزارهای نصب شده بر روی رایانه ها و بروز رسانی آنتی ویروس کلیه رایانه ها
  • برآورد، تهیه و تنظیم فهرست فنی قطعات مورد نیاز
  •  کنترل فنی تجهیزات خریداری شده
  • مدیریت دسترسی ها و ‍پیگیری امور از قبیل مشکلات فنی و رفع آنها  
  • راه اندازی و پشتیبانی فنی از subdomain های استانی
  • راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
  • شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون  و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.

 

گروه برنامه ریزی امورفناوریهای نوین آموزشی

 

  • توانمندسازی نیروی انسانی داخلی (پرسنل سازمان) و خارجی (متقاضیان خارج از سازمان)  
  • ارزیابی کمیت و کیفیت فرایند آموزشی به منظور بهبود مستمرآموزشهای مهارتی 
  • اطلاع رسانی به متقاضیان جهت ثبت نام در دوره های آموزشی
  • طراحی و برنامه ریزی درسی آموزشهای مهارتی
  • پیگیری ، بررسی و تولید  بسته های محتوای آموزشی
  • نیازسنجی برنامه های آموزشی
  • به کارگیری وتوسعه روشهای نوین آموزشی
  •  انجام مطالعات و بررسی کارشناسی جهت ارتقاء کیفیت آموزشی
  • ثبت نام دوره های آموزشی کوتاه مدت الکترونیکی
  • برگزاری آزمون های الکترونیکی
  • راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
  • شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون  و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.

 

گروه تحقیق و توسعه

 

  • کشف و درک فرصت های بکارگیری فناوری اطلاعات برای مخاطبین سازمان و تبدیل آنها به محصولات و خدمات
  • فهم و شناخت روند فناوریهای موجود و فناوری های آینده در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تولید و ثبت داده ها و اطلاعات
  •  بررسی و شناسایی نیازهای آماری
  •  تهیه و ارائه گزارش های آماری تخصصی بصورت ادواری و موردی
  •  همکاری در تولید شناسنامه واژگان تخصصی و اقلام اطلاعاتی سازمان
  • همکاری در تولید گزارشات استاندارد سازمان
  • استفاده از تکنیک های داده کاوی در تحلیل اطلاعات
  • راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی،
  • شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون  و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.

گروه خدمات الکترونیکی

  • بررسی وضعیت موجود سیستم های نرم افزاری سازمان و بروز رسانی آنها
  • شناسایی مشکلات موجود در نرم افزارها
  • بررسی وضعیت موجود فرآیند های سازمانی و بهینه سازی آن ها
  • پیشنهاد خرید نرم افزارهای مورد نیاز 
  • پشتیبانی و نظارت بر سیستم ها و نرم افزارهای موجود مورد استفاده در سازمان
  • همکاری و هماهنگی با شرکت های مجری و تولید کننده نرم افزار
  • یکپارچه سازی نرم افزارهای موجود در سطح ملی  
  • بروز رسانی اطلاعات در سیستم ها و نرم افزارهای مختلف
  • برقراری ارتباط الکترونیکی بین دبیرخانه سازمان و واحدهای تابعه
  • کسب دانش فنی و بروز جهت افزایش توانایی در مدیریت نرم افزارها
  • آموزش کاربران سیستم ها
  • برآورد تجهیزات و قطعات مورد نیاز سرورها
  • بروز رسانی نرم افزارهای موجود بر روی سرورها
  • تهیه نسخه پشتیبان از Data Base و Application
  • مستند سازی فرآیندها
  • اصلاح فرآیند ها  
  • پیگیری و نظارت بر فرهنگ سازی، توانمند سازی و ترغیب مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی
  • توسعه تعداد خدمات قابل ارائه در واحدهای خدمات الکترونیکی
  • مشاوره  و راهنمایی واحد های عملیاتی
  •  تعیین استانداردها و شاخص های کیفی و کمی خدمات و تدوین سازوکارهای نظارت بر آنها
  • برنامه ریزی و واگذاری خدمات قابل واگذاری
  • راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
  •  شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون  و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.

 

سایر پیوندها
تنظیمات قالب