شرح وظایف گروه های دفتر توسعه فناوری های نوین آموزشی و امنیت مجازی
گروه سیستم ها و پشتیبانی سامانه ها
تجزیه و تحلیل نیازهای نرم افزاری سازمان مستند سازی سامانه های موجود انجام وظایف محوله در اسناد سرویس سازمان طراحی اولیه زیر سیستم ها، اجرا و پیاده سازی زیر سیستم ها شناسایی و توسعه روشهای جدید کشف و درک فرصت های بکارگیری فناوری اطلاعات و تبدیل آنها به سامانه ها و خدمات تعیین و پیشنهاد استانداردها و روشهای مهندسی نرم افزار در پروژه ها بر اساس استانداردهای جهانی و ملی راهنمایی و مکاتبات، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی، شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.
گروه زیر ساخت و امنیت شبکه
- عضو نمودن کاربرها در دامین و تعریف مجوز دسترسی ها، تخصیص پهنای باند و حفظ پایداری شبکه
- توسعه و نگهداری زیر ساخت شبکه داخلی
- مستندسازی ساختار و اطلاعات شبکه ها
- راه اندازی و استفاده از بسترهای بی سیم و فیبر نوری
- راه اندازی و استفاده از MPLS
- راه اندازی و استفاده از اینترانت
- نگهداری لینک های ارتباطی اینترنت، اینترانت و MPLS
- پیکر بندی و نگهداری از روترها، پیکر بندی و نگهداری از سوییچ ها
- پیکر بندی و نگهداری از تجهیزات بی سیم، تنظیم سرورها برای ایمن سازی آنها
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور، رطوبت و عبور و مرور،تنظیم سرورها برای ایمن سازی آنها
- پیکر بندی سویچ ها از لحاظ ایمنی
- رصد نرم افزارهای نصب شده بر روی رایانه ها و بروز رسانی آنتی ویروس کلیه رایانه ها
- برآورد، تهیه و تنظیم فهرست فنی قطعات مورد نیاز
- کنترل فنی تجهیزات خریداری شده
- مدیریت دسترسی ها و پیگیری امور از قبیل مشکلات فنی و رفع آنها
- راه اندازی و پشتیبانی فنی از subdomain های استانی
- راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
- شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.
گروه برنامه ریزی امورفناوریهای نوین آموزشی
- توانمندسازی نیروی انسانی داخلی (پرسنل سازمان) و خارجی (متقاضیان خارج از سازمان)
- ارزیابی کمیت و کیفیت فرایند آموزشی به منظور بهبود مستمرآموزشهای مهارتی
- اطلاع رسانی به متقاضیان جهت ثبت نام در دوره های آموزشی
- طراحی و برنامه ریزی درسی آموزشهای مهارتی
- پیگیری ، بررسی و تولید بسته های محتوای آموزشی
- نیازسنجی برنامه های آموزشی
- به کارگیری وتوسعه روشهای نوین آموزشی
- انجام مطالعات و بررسی کارشناسی جهت ارتقاء کیفیت آموزشی
- ثبت نام دوره های آموزشی کوتاه مدت الکترونیکی
- برگزاری آزمون های الکترونیکی
- راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
- شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.
گروه تحقیق و توسعه
- کشف و درک فرصت های بکارگیری فناوری اطلاعات برای مخاطبین سازمان و تبدیل آنها به محصولات و خدمات
- فهم و شناخت روند فناوریهای موجود و فناوری های آینده در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای
- برنامهریزی و هماهنگی برای تولید و ثبت داده ها و اطلاعات
- بررسی و شناسایی نیازهای آماری
- تهیه و ارائه گزارش های آماری تخصصی بصورت ادواری و موردی
- همکاری در تولید شناسنامه واژگان تخصصی و اقلام اطلاعاتی سازمان
- همکاری در تولید گزارشات استاندارد سازمان
- استفاده از تکنیک های داده کاوی در تحلیل اطلاعات
- راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی،
- شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.
گروه خدمات الکترونیکی
- بررسی وضعیت موجود سیستم های نرم افزاری سازمان و بروز رسانی آنها
- شناسایی مشکلات موجود در نرم افزارها
- بررسی وضعیت موجود فرآیند های سازمانی و بهینه سازی آن ها
- پیشنهاد خرید نرم افزارهای مورد نیاز
- پشتیبانی و نظارت بر سیستم ها و نرم افزارهای موجود مورد استفاده در سازمان
- همکاری و هماهنگی با شرکت های مجری و تولید کننده نرم افزار
- یکپارچه سازی نرم افزارهای موجود در سطح ملی
- بروز رسانی اطلاعات در سیستم ها و نرم افزارهای مختلف
- برقراری ارتباط الکترونیکی بین دبیرخانه سازمان و واحدهای تابعه
- کسب دانش فنی و بروز جهت افزایش توانایی در مدیریت نرم افزارها
- آموزش کاربران سیستم ها
- برآورد تجهیزات و قطعات مورد نیاز سرورها
- بروز رسانی نرم افزارهای موجود بر روی سرورها
- تهیه نسخه پشتیبان از Data Base و Application
- مستند سازی فرآیندها
- اصلاح فرآیند ها
- پیگیری و نظارت بر فرهنگ سازی، توانمند سازی و ترغیب مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی
- توسعه تعداد خدمات قابل ارائه در واحدهای خدمات الکترونیکی
- مشاوره و راهنمایی واحد های عملیاتی
- تعیین استانداردها و شاخص های کیفی و کمی خدمات و تدوین سازوکارهای نظارت بر آنها
- برنامه ریزی و واگذاری خدمات قابل واگذاری
- راهنمایی و مکاتبات ، پاسخگویی به مدیران و حسابرسان و دستگاه های نظارتی
- شرکت در جلسات مربوط، تهیه گزارش عملکرد درون و برون سازمانی، مستند سازی و بایگانی سوابق.